12 Temmuz 2016 Salı

Münih - Salzburg

(26-29 Mayıs 2016)

İş arkadaşlarımla  -ki kendileri aynı zamanda yakın dostlarım oluyor (ve evet çok şanslıyım) - birkaç günlük yaz başı kaçamağı yapmak için Ankara'ya yakın yerleri düşünürken, kendimizi Münih seyahatinde bulduk. Lufthansa ile Münih'e Ankaradan doğrudan uçabilme lüksünün yer seçiminde fazlasıyla etkili olduğunu söylemeliyim. Arada Avusturya'nın pek bir güzel şehri, Mozart'ın doğduğu kent Salzburg'u da ekledik, pek şahane oldu.

Bir güzellik de Münih için olağanüstü bir yaz sıcağına rastlamamızdı, güneşimiz eksik olmadı.

Ve sırasıyla neler yaptık;

İlk gün Otelimiz'e yerleştikten sonra kendimizi Münih'in tarihi meydanına; Marienplatz'a attık.

Bir Katolik bayramı "Corpus Christi" ye denk geldiğimizden tüm dükkanlar kapalı olduğu gibi, gezinirken kendimizi Katolik yürüyüşünün tam ortasında bulduk. Öyleki duraklamak yasakmış, öğrendik :) Yürüyüşten kurtulup meydana yakın bir yerde birer bira içip, pizza yedik.

Altes Rathaus (Eski Belediye Binası)

Neues Rathaus (Yeni Belediye Binası)

Marienplatz'a yakın mesafede yer alan ve Avrupa'nın en büyük parklarından biri olan English Garden'a yol aldık.

English Garden
Bu devasa parkta yalınayak çimlere uzanıp keyif yaptık. Ardından Chinese Tower etrafında yer alan bir cafede kahve içtik.

Chinese Tower-English Garden
Akşam yemeğimizi gruptan iki arkadaşımızın yeni yaşını kutlamak üzere gitmeden rezervasyon yaptığımız ve tam bir Bavyera mutfağı olan  Ayingers Am Platzl 'da yedik ve pek memnun kaldık.

Ayingers

Ayingers'de Bavyera Mutfağı

Salzburg;

Benim için bu seyahatin en keyifli kısmı bu günübirlik Salzburg turu oldu. Salzburg'a Münih'den 1 saat 40 dakikalık harika bir tren yolculuğuyla geçtik.

Salzburg'a doğru

Tuz madenlerince zengin şehrin ismi tuz kalesi anlamına geliyor.

Salzburg

Tren istasyonundan yürüyerek gezdiğimiz şehrin ilk durağı; Mirabell Bahçeleri'ydi. Bahçeye yürürken gövdesiyle çocuklara oyun parkı yaratan bu muhteşem ağaçtan çok etkilendik.
Mirabell Bahçeleri

Mirabell Sarayı

Cafe Sacher

Makarplatz'ı ve burada Mozart'ın yaşadığı evi ziyaret etmeden önce Viyana'da yediği tatlıları dilinden düşürmeyen pek sevgili arkadaşımın ısrarıyla Cafe Sacher'de durakladık ve elbette pişman olmadık.

Mozart'ın evi

Öğle yemeğimizi nehre kıyısı olan Cafe Bazar'da yedik.

Cafe Bazar'da öğle yemeği

Slzach Nehri
Nehrin üzerindeki kilitli köprüyü geçerek eski şehre adım attık. Ferforje tabelalarıyla ünlü turistik caddesi Getreidegasse'de biraz alışveriş yaptıktan sonra, Cafe Mozart'a uğrayıp melange içtik.

Getreidegasse

Cafe Mozart

Mozart'ın yaşadığı ev ve müzesi bu seyahat için oldukça yeterli olduğundan cadde üzerinde yer alan Mozart'ın doğduğu evi pas geçtik.

Mozart'ın doğduğu ev
Ardından Kapitelplatz'a ilerledik ve füniküler ile harika bir manzara sunan Hohensalzburg Kalesi'ne çıktık.

Sphaera/Kapitelplatz
Kapitelplatz'ın tam ortasında bu eski şehirle tezat oluşturacak modernlikte kocaman altın bir küre üzerinde duran bir erkek heykeli -Sphaera-yer alıyor.

Kaleden manzara
Kale'de soluklanıp manzaranın tadını çıkardıktan sonra 8:18 treni ile geldiğimiz Salzburg'dan 20:00 treni ile Münih'e dönmek üzere ayrıldık. Trenler oldukça konforlu, -gelirken olduğu gibi ekonomi biletimizle birinci sınıf kompartımanda boş yer bulup kurulamasak da-  sanırım hiçbirimizin unutamayacağı bir yolculukla arkadaşlığımızı daha da derinleştirerek döndük otelimize.

Ertesi gün Olimpiapark'da yer alan BMW Müzesi'ni ve Marienplatz'a çok yakın olan Residenz Museum'u ziyaret ettik.

BMW Müzesi

Residenz München

Maximilianstraße civarında takılıp, Hard Rock Cafe'ye uğradık.

Münih'de Instagram kareleri peşinde..

Belki görülmesi gereken her müzeyi gezemedik ama instagram fotoğrafları izinde bir binayı görmek için servis dışı metrolarında kalıp, tuvalet için girdiğimiz restoranın sıcak mı sıcak İzmirli ailesine misafir olup çay içtik. Otellerde meyveye hasret kalan midelerimiz için  sokaklardan çilek aldık, patatesin her türünü muhteşem biralara katık ettik  ve bu sadece  dört günlük seyahatimizde yıllarca hatırlayacağımız bir sürü güzel anı biriktirdik.