24 Şubat 2016 Çarşamba

Cenevre/ İsviçre

13-16 Şubat 2016

Sevgililerimiz varken dahi kutlamadığımız sevgililer gününü son iki senedir dostlarla kutlayan bir grup arkadaş bu kez Cenevre'de, burada yaşayan çok sevgili bir arkadaşımızın yanındayız. Gerçi "bu özel günü" 15 Şubat sanan ben daha geziye başlamadan çuvallıyorum ya, neyse:)

Yerleşik bir arkadaşınızın yanına gitmenin konforu çok başkaymış, planlar, rezervasyonlar yapılmış, araba kiralanmış, havalimanında karşılamayla başlayan, kendinizi akışına bırakıp, düşünmediğiniz, harita bile edinmediğimiz harika bir gezi düşünün. Üstüne üstlük merkezde yer alan, otel konforunda kocaman evinde konaklıyorsunuz. Daha ne olsun. Evet dahası bol kahkaha, harika sohbetler ve güzel insanlarla yeni keşiflerin mutluluğu oldu.

Ve kısa kısa neler yaptık;

İlk gece güzel bir restoranda Les Tilleuls' de pizza yiyip şarap içtik.

Les Tilleuls

Les Tilleus
Yağmurda yürürken biraz şehri fotoğrafladık.
Cenevre

Club Chat Noir 'de kokteyllerimizi yudumlayıp harika bir caz konseri dinledik.

Club Chat Noir

2. gün;   Leman Gölünün güney yakasını izleyerek Cenevre'ye 95 km. uzaklıkta bulunan Saint-Maurice'de yer alan bir spa/thermal tesise gitmek üzere yola çıktık. Fransız sınırına girip çıktığımız, duraklayıp göl havasını soluduğumuz, kahve içmek için yer arayıp sonunda sınır polislerinin tam karşısında yer bulduğumuz uzun ve keyifli bir yolculuk yaptık.

Tomtomsuz olmaz :)

Leman Gölü

Fransa- İsviçre sınırında yer alan küçük bir köy Saint-Gingolph' ;

Saint-Gingolph

Kahve molası

Ve nihayet tesisimiz Les Bains de Lavey' e ulaştığımızda sevgililer günü sebebiyle oluşan kuyruk gözümüzü korkutsa da karnımızı doyurduktan sonra sıraya girme gücünü bulduk ve harika bir deneyime giriş yaptık.

Dağların arasında sıcak açık havuz keyfi. Su inanılmaz güzel, hava muhteşem temiz, manzara hayal ettiğimizden öte ve hissettiğimiz şey çoşkulu ve çocuksu bir mutluluktu kısaca. Daha önce Nisan ayında yağmurlu bir günde Kıbrıs'ta denize girerken de aynı şeyi hissetmiştim; yaşadığımın gerçekten farkına varıp, buna sebep olan herneyse ona minnet duymak. Sanırım suyla ilişkili bir durum benim için. Fotoğraf çekmek yasak olduğundan bu deneyimi fotoğraflayamadık, ancak http://ornormes.fr/blog/les-bains-lavey-en-suisse/ kaynağından aldığım harika fotoğrafı eklemeden duramayacağım;

Les Bains de Lavey

Türk Hamamı, sauna, havuz derken saatler geçirdik burada ve dönüşte yemek saatini kaçırdığımızdan (neyse ki Italyanlar var) açık bulduğumuz bir Italyan restoranında  Da Gabriele 'de yedik geç akşam yemeğimizi.

İsviçre'ye gidecek olanlar Avrupa'nın en pahalı ülkesine giriş yaptığının bilincindedir sanırım. Ama ne kadar pahalı sorusuna bir tabak domatesli spagettiye 22 İsviçre Frangı verdiğimizi yanıt olması açısından belirtmek istiyorum.

Ristorante Da Gabriele

3. gün Cenevre'ye 60 km. uzaklıktaki Lozan'a gittik, Bu kez Leman gölünün kuzeyinden yol almış olduk. Gölden oldukça yüksekte yer alan bu tarihi şehri pek sevdim.

Cenevre'den Lozan'a doğru yola çıkarken, BM ofisinin önündeki meydanda yer alan Kırık Sandalye heykelini fotoğrafladık. Bir ayağı kırık sandalye şeklindeki bu devasa ve etkileyici heykel mayınlarla mücadeleyi simgeliyor.

Kırık Sandalye Heykeli /Cenevre

Ve Lozan;
Lozan- Notre-Dame Katedrali
Notre Dame Katedralinin yer aldığı şehrin tarihi kısmı, göle yukarıdan bakıyor.

Lozan
Lozan'da ulaştığımız saatten kaynaklı açık bir restoran bulmakta zorlandık ve kendimizi açık bulduğumuz ilk yere ZooBurger'e attık. Bana dünyanın en iyi hamburgerini yemişim gibi geldi, sanırım bu durumda çok uzun süredir hamburger yememiş olmamın, çok acıkmamın ve üşüyüp sıcak bir yer bulmanın payı olabilir.

ZooBurger

Şehri merdiven ve yokuşlarla in çık gezdik.
Lozan

4. gün; Havalimanı Cenevre merkeze otobüsle yalnızca 10 dk. uzaklıkta olduğundan öğlen kalkan uçağımızdan önce Rhône Nehri'nin kenarına indik, nehri fotoğraflayıp kahve içtik. Açık bir kahveci bulmanın oldukça zor olduğu şehirde kafeden çok kuaför olması gerçekten çok ilginç. Kahvelerin kuaförde beklerken içildiğine karar verdik, ve şehre veda ettik :)