18 Aralık 2015 Cuma

Brugge/Bruges/Belçika

Belçika'nın çikolataları, dantelleri ve birasıyla pek meşhur bir ortaçağ kasabasında Brugge'dayız.  II. Dünya Savaşı'nda zarar görmemiş, kanallarla süslü  bu kente THY ile indiğimiz Brüksel'den doğrudan trenle yaklaşık 1 saat yolculukla ulaşıyoruz.

Christmas hazırlıkları ve kentin doğal dokusu öyle güzel birleşmiş ki insan kendini yeni yıl kartpostallarının içinde gibi hissediyor, bir kar eksik.

Brugge

Hemen kendimizi meydana atıyoruz. Noel pazarının kurulduğu Mark Meydanı cıvıl cıvıl. Meydanda kocaman bir de buz pateni pisti bulunuyor.

Markt/Brugge

Noel havasını bir tarafa bırakıp kanala doğru ilerlediğimizde muhteşem bir gece manzarası karşılıyor bizi. Bu şehirde tek sorun şehrin fazla güzel olması. Fotoğraf çekerken kuğuların belirmesi bu gerçeği tetikliyor, evet fazla masalsı...

Brugge

İlk gün akşam yemeğimizi De Vier Winden Restaurant 'da yiyoruz. Şarap, midye ve patates.. Biraz pahalı bir restoran ve midye beklediğimiz kadar lezzetli değil maalesef.

Brugge için bir gün yeter elbette ama biz kafelerinde takılarak, kanallarında dolaşarak, bolca fotoğraf çekerek, yemek yiyip, bira içerek tam üç keyifli gün geçiriyoruz. Bu masalsı şehre birkaç günlük kaçış ruhumuza iyi geliyor.

Chrismas Koşusu/ Brugge

The Beer Wall/ Brugge

Gelelim tavsiyelere;

Bistro De Pompe; Yemekler, servis  mükemmel, biraz pahalı ama bu tatlara kesinlikle değiyor. Karışık deniz mahsulü güveç gerçekten muhteşem.

Bistro De Pompe

Grand Cafe Craenenburg ; Meydana bakan bir cafede birşeyler içmek isterseniz hoş bir seçenek, sıcak bir atmosferi var.

Craenenburg

Vero Caffe ; Şimdiye kadar içtiğim en iyi caffe latte'ye ev yapımı browni eşlik ediyor. Çalışanlar çok güleryüzlü ve ortam sıcak.

Vero Caffe

't Brugs Beertje ; Bira içmek için bu ödüllü pub'a uğruyoruz. Önümüze menü yerine deyim yerindeyse kalın bir kitap geliyor. Rastgele iki bira istiyor ve bu küçük ama karakterli bar ortamının tadını çıkarıyoruz. Bu arada şehrin her yerinde ve sokaklarda satılan kızarmış patatesi biranın yanına saklama gafletimiz hayal kırıklığı yaratıyor, zira burada patates bulamıyoruz :(

't Brugs Beertje

Books and Brunch ; Kahve için uğradığımız bu küçük ama pek sevimli mekanın her bir köşesinin, özellikle pencere önünün tadını çıkarıyor ve keyifli vakit geçiriyoruz.

Books and Brunch/Brugge

Ve 3. gün sonunda meydan manzarasına eşlik eden sıcak şarapla ve çikolata ile bitiriyoruz masalı, mutlu son :)