13 Kasım 2014 Perşembe

Lake Como / Lombardy / Italy

(31 Mayıs-1 Haziran 2014)
İtalya’nın kuzeyinde İsviçre sınırında yer alan Como Gölü’nün George Clooney’den ötürü pek meşhur kasabası Laglio’da 1 hafta için kiraladığımız evimizdeyiz.

Clooney'in villası Oleandra kadar değil belki ama, muhteşem bir göl manzarası, harika bir bahçesi olan 2 katlı bir villa burası...

Laglio’ya gelmek için Milano Havalimanı'ndan kiraladığımız araçla yaklaşık 1 saat yol yaptık (74 km).

Laglio oldukça sakin bir kasaba. Göl kenarında biraz tur ve fotoğraf çekiminden sonra akşam yemeği için yer arayışımıza La Locanda del Cantiere 'de karar kıldık. Göl kenarında yanyana iki restorandan biri.

Gece göle bakarak uyumak, daha önce bilmediğim, hissetmediğim bir huzur. Sabah balkona çıkıyorum, göl manzarası ve kuş sesleri muhteşem bir gün karşılaması…

Yatağımdan manzara

2. gün; Tremezzo

Bahçe'de kahvaltı'dan sonra araçla göl kenarındaki kasaba turlarına başlıyoruz. İlk durağımız Tremezzo (Laglio'dan araçla 25 dk.)

Villa Carlotta, müzesi, heykelleri, çeşmeleri ve devasa botanik bahçesiyle Tremezzo’da görülmesi gereken görkemli bir yapı.

Villa Carlotta

Botanik bahçesiyle 70,000 m2'ye yayılmış olan Villa Carlotta'nın yapımı 1745 yılında tamamlanmış.

Öğle yemeği için Pizzeria Balognett'deyiz. Yeri çok kolay değil ama aradığınıza değiyor. Kendi sebzelerini bahçelerinde yetiştirdikleri küçük bir aile lokantası (kredi kartı geçmiyor). Bu bölgenin en iyi pizza restoranı olduğu söyleniyor. Pizzaları gerçekten çok lezzetli, daha sonraki günler pizza için yine buraya geleceğiz.

Pizzeria Balognett

3. gün; Varenna
Varenna'ya hareket etmeden önce kahvaltı, bu kez içerde..

Varenna...
Göl kenarında rengarenk evleri ile tam bir İtalyan manzarasıyla karşı karşıyayız.

Varenna
 Kıyıdan dik ve dar merdivenlerle keyifli bir meydana çıkılıyor.

Göl kenarındaki turistik ve oldukça kalabalık restoranlardan uzaklaşarak, öğle yemeğini meydana bakan ferah bir yerde yemeye karar veriyoruz. Ristorante del Sole ’de..

Merkezde vakit geçirdikten sonra kıyı şeridini dolaşıyoruz. Güneş çok güzel. Gölde yüzenler, kenarında güneşlenenler, piknik yapanlar, kuğular ve ördeklerle çevrili etrafımız.

Varenna

Ayaklarımızı çıkarıp suyu hissetmek ferahlatıyor, burada tüm gün aylaklık etmek istiyor insan...

4. gün; Bellagio

Araçla Tremezzo’ya, ardından 15 dakikalık bir feribot yolculuğuyla Bellagio’ya varıyoruz. Gölün iki güney kolunu ayıran bir yarımada burası... Feribotla yaklaşırken, arkasındaki Alplerle insanı heyecanlandıran bir manzarası var.

Feribottan Bellagio

Bellagio
 Bellagio, turistik mağazalarıyla diğer ilçelerle kıyaslandığında oldukça hareketli.

Biraz alışverişin ardından yemek yemek için yer arayışına giriyoruz. Turistik restoranlardan kaçınma dürtüsü ve siestaya yakalanma korkusuyla Pizzeria La Grotta ’da buluyoruz kendimizi… Pişman olmuyoruz.

Akşam Laglio'ya dönüş.
Göl kenarında daha fazla vakit geçirip, Dönüşte soracaklar için, komşumuz Clooney’in evini fotoğraflıyoruz :)

Villa Oleandra (Clooney'in villası)

Laglio

5. gün; Pavia
Laglio’dan yaklaşık 100 km. yol yaparak Milano’nun kuzeyinde yer alan Pavia şehrine ulaşıyoruz. Antik Romalılar döneminde "Ticinum" adı ile bilinen şehir 568-774 döneminde "Lombard Krallığı" başkentliği yapmış.
Avrupa'nın tarihi üniversitelerinden biri olan Pavia Üniversitesi bu şehirde yer alıyor.

University of Pavia

Piazza della Vittoria
Sağlı sollu mağazaların sıralandığı Strada Nuova…

Strada Nuova

6. gün; Menaggio

Tüm günü Laglio'dan yaklaşık yarım saat uzaklıktaki Menaggio’da geçiriyoruz.

Menaggio

Cafelerinde vakit geçirip, sahilde güneşli kareler yakalıyoruz.

7. gün; Milano

Son günü İtalya’nın en zengin şehirlerinden birine modanın kalbi Milano’ya ayırdık. Laglio’dan Milano’ya araçla yaklaşık 1 saatte ulaştık.

Şehrin beyaz gotik katedrali (Duomo di Milano) hayalet gibi duruyor kalabalık merkezde.

Duomo di Milano

Hemen çaprazında dünyanın en eski alışveriş merkezlerinden biri olan Galleria Vittorio Emanuele II yer alıyor.

Galleria Vittorio Emanuele II

Milano’ya çok planlı bir seyahat yapmadığımızdan, güzel bir restoran isteğimiz acıkan midelerimize yeniliyor ve meydandaki turistik restoranlardan birine oturuyoruz.

Como Gölünde dinlenen ve huzura alışan bünyemize buranın kalabalığı oldukça fazla geliyor, bir an önce Laglio’daki evimize dönmek istiyoruz.

Ve son akşam yemeğimizi ilk gün oturduğumuz La Locanda del Cantiere’de ertesi gün yola çıkmak üzere Como Gölüyle vedalaşarak yiyoruz.