16 Aralık 2014 Salı

Perigord/Dordogne/ France

(25 Ağustos-1 Eylül 2012)

Güneybatı Fransa’nın muhteşem doğası, bozulmamış ortaçağ kasabaları, şarap bağları ve kaz ciğeri ile meşhur Dordogne bölgesindeyiz. THY ile Toluouse şehrine indikten sonra kiraladığımız araçla yaklaşık 2 saatlik çok keyifli bir yolculukla Daglan kasabasına varıyoruz. Burada kiraladığımız evde 1 hafta konaklayacağız.

Kaldığımız bu taş ev, 2 katlı, harika bir arka bahçesi olan romantik döşenmiş, geleneksel bir Fransa kırevi; bkz. CHEZ LIA . Ev oldukça keyifli ve konforlu.

evin arka bahçesi

üst kattan görünüm
Şimdi düşününce sadece 1 hafta kaldığımız bu evi özlüyor ve keşke evde daha çok vakit geçirseydik diyorum.

Evin Salonu

Beyaz Köşe

Gezerken blog yazma fikri hiç oluşmadığından iki sene gecikmeli olarak bu muhteşem Fransa tatilini hatırladığım kadarıyla yazmaya çalışıyor ve daha çok fotoğraflara bırakıyorum sözü...
Bölgede gezdiğimiz yerler;

Daglan
Kaldığımız kasaba Daglan; renkli panjurları, saksı ve çiçekleriyle çok estetik, tertemiz bir kasaba.

Brantome
Perigord Vert’de yer alan Brantome bir Fransa cenneti, Dordogne’nın Venedik’i olarak nitelendiriliyor.

Sarlat
Perigord Noir’de yer alan Sarlat, 14. Yüzyıl Fransa’sının hiç değişmeden kalmış bir kasabası.

Burada pazarı gezerken bu bölgenin meşhur Trüf mantarına rastlıyoruz. Daha doğrusu rekor büyüklükte bir Trüf’ü gazetede çıkan haberiyle sergileyen ve Trüf’ü bulundurduğu suyu ikram eden bir pazarcıya. Döndükten sonra bu bölgedeki Trüf’ün dünya üzerinde en makbulü olduğunu Vedat Milor’ün yazısından öğreniyorum ( Truf_Vedat_Milor)

Sarlat'da Pazar

Rekor Trüf

Chateau de Castelnaud

12. yüzyılda inşa edilmiş bu kale Dordogne Nehri’nin en güzel manzarasını sunuyor.

Castelnaud'dan manzara

Castelnaud'dan Dordogne Nehri

Rocamadour

Kademeli olarak yükselen evleriyle ve kayalara inşa edilmiş olan kilisesiyle Rocamadour aynı zamanda hac amaçlı turistlerin de ilgisini çekmekte.

Domme
Dordogne Nehri’nin 150m yukarısında bulunan, güzel evleri ve meydana çıkan dar patikalarıyla çok keyifli bir kasaba Domme.

Burada meydana bakan bir lokantada; Auberge de la Rode ’da yiyoruz öğle yemeğimizi ve oldukça memnun kalıp, başka bir gün bu kez akşam yemeği için geliyoruz.
Auberge de la Rode

Bölgenin kaz ciğeri (Foie Gras) ile meşhur olduğunu bilmeme karşın, gitmeden okuduğum yazı ve gördüğüm fotograflardan ötürü yemedim. Kazlar yağlı bir ciğere sahip olsun diye zorla besleniyorlar (bkz. Foie_gras )Vejeteryan değilim ama bu çağda sırf lezzetini arttırmak için bir hayvana böylesi işkence edilmesi anlaşılamaz bana kalırsa.

Fransa’da yemek demişken, küçük bir not;  12:00 14:00 arası yemek saatlerini kaçırırsanız aç kalmanız olası.

La Roque Gageac

Dordogne Nehri’nin muhteşem manzaralar sunduğu bir başka kasaba.

La Roque Gageac

Jes Jardins de Marqueyssac

Marqueyssac Bahçeleri bu bölgede en çok ziyaret edilen yerlerden biri. Dordogne Nehri’nden oldukça yüksekte yer alıyor.

Dordogne Nehri

483 km. uzunluğundaki Dordogne Nehri tüm gezintilerimize harika manzaralar vererek eşlik ediyor. Nehirde kano yapmak mümkün.

28 Kasım 2014 Cuma

Cinque Terre / İtalya

(14 Haziran 2013-22 Haziran 2013)

İtalya’nın Kuzey Akdeniz sahillerinde; Cinque Terre’deyiz. İtalyancada cinque 5,  terre ise toprak anlamına geliyor.  UNESCO dünya mirasları listesinde yer alan birbirinden güzel bu beş köy; Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola ve Riomaggiore.
Cinque Terre’ye Genova’dan trenle ulaştık. 1 hafta boyunca bu beş köyden Vernazza’da konaklayıp diğer köylere yine trenle günübirlik seyahatler yapıyoruz. Köyler arası mesafe çok az, trenle birkaç durakla birbirlerine bağlanıyor.

Vernazza meydanı, plajı ve limanıyla küçük bir balıkçı köyü.

Vernazza

1 hafta için kiraladığımız ev, meydanı ve plajı gören, tarihi konforlu bir apartman.

evin penceresinden meydan

tarihi evin tavanı
Vernazza'nın küçük bir plajı var, ilk gün denize girmek için dalgakıranın açık deniz kısmını kullandık, sonraki günler plajı ve plaja ilave olarak yapılan doldurma kayaları. Denizde çok az olmasına karşın, kayalar güneşlenen insanlarla kaplı.

Vernazza

Turistler çekildikten sonra Vernazza
Vernazza’da kaldığımız sürece yemeklerimizi bir ikisi meydanda olmak üzere çeşitli restoranlarda yemiş olmakla beraber, en çok memnun kaldığımız restoran sahibi bir müzisyen olan Piva’nın yeriydi. Trattoria Da Piva Burada yediğimiz risottoları unutmak mümkün değil.

13 Kasım 2014 Perşembe

Lake Como / Lombardy / Italy

(31 Mayıs-1 Haziran 2014)
İtalya’nın kuzeyinde İsviçre sınırında yer alan Como Gölü’nün George Clooney’den ötürü pek meşhur kasabası Laglio’da 1 hafta için kiraladığımız evimizdeyiz.

Clooney'in villası Oleandra kadar değil belki ama, muhteşem bir göl manzarası, harika bir bahçesi olan 2 katlı bir villa burası...

Laglio’ya gelmek için Milano Havalimanı'ndan kiraladığımız araçla yaklaşık 1 saat yol yaptık (74 km).

Laglio oldukça sakin bir kasaba. Göl kenarında biraz tur ve fotoğraf çekiminden sonra akşam yemeği için yer arayışımıza La Locanda del Cantiere 'de karar kıldık. Göl kenarında yanyana iki restorandan biri.

Gece göle bakarak uyumak, daha önce bilmediğim, hissetmediğim bir huzur. Sabah balkona çıkıyorum, göl manzarası ve kuş sesleri muhteşem bir gün karşılaması…

Yatağımdan manzara

2. gün; Tremezzo

Bahçe'de kahvaltı'dan sonra araçla göl kenarındaki kasaba turlarına başlıyoruz. İlk durağımız Tremezzo (Laglio'dan araçla 25 dk.)

Villa Carlotta, müzesi, heykelleri, çeşmeleri ve devasa botanik bahçesiyle Tremezzo’da görülmesi gereken görkemli bir yapı.

Villa Carlotta

Botanik bahçesiyle 70,000 m2'ye yayılmış olan Villa Carlotta'nın yapımı 1745 yılında tamamlanmış.

Öğle yemeği için Pizzeria Balognett'deyiz. Yeri çok kolay değil ama aradığınıza değiyor. Kendi sebzelerini bahçelerinde yetiştirdikleri küçük bir aile lokantası (kredi kartı geçmiyor). Bu bölgenin en iyi pizza restoranı olduğu söyleniyor. Pizzaları gerçekten çok lezzetli, daha sonraki günler pizza için yine buraya geleceğiz.

Pizzeria Balognett

3. gün; Varenna
Varenna'ya hareket etmeden önce kahvaltı, bu kez içerde..

Varenna...
Göl kenarında rengarenk evleri ile tam bir İtalyan manzarasıyla karşı karşıyayız.

Varenna
 Kıyıdan dik ve dar merdivenlerle keyifli bir meydana çıkılıyor.

Göl kenarındaki turistik ve oldukça kalabalık restoranlardan uzaklaşarak, öğle yemeğini meydana bakan ferah bir yerde yemeye karar veriyoruz. Ristorante del Sole ’de..

Merkezde vakit geçirdikten sonra kıyı şeridini dolaşıyoruz. Güneş çok güzel. Gölde yüzenler, kenarında güneşlenenler, piknik yapanlar, kuğular ve ördeklerle çevrili etrafımız.

Varenna

Ayaklarımızı çıkarıp suyu hissetmek ferahlatıyor, burada tüm gün aylaklık etmek istiyor insan...

4. gün; Bellagio

Araçla Tremezzo’ya, ardından 15 dakikalık bir feribot yolculuğuyla Bellagio’ya varıyoruz. Gölün iki güney kolunu ayıran bir yarımada burası... Feribotla yaklaşırken, arkasındaki Alplerle insanı heyecanlandıran bir manzarası var.

Feribottan Bellagio

Bellagio
 Bellagio, turistik mağazalarıyla diğer ilçelerle kıyaslandığında oldukça hareketli.

Biraz alışverişin ardından yemek yemek için yer arayışına giriyoruz. Turistik restoranlardan kaçınma dürtüsü ve siestaya yakalanma korkusuyla Pizzeria La Grotta ’da buluyoruz kendimizi… Pişman olmuyoruz.

Akşam Laglio'ya dönüş.
Göl kenarında daha fazla vakit geçirip, Dönüşte soracaklar için, komşumuz Clooney’in evini fotoğraflıyoruz :)

Villa Oleandra (Clooney'in villası)

Laglio

5. gün; Pavia
Laglio’dan yaklaşık 100 km. yol yaparak Milano’nun kuzeyinde yer alan Pavia şehrine ulaşıyoruz. Antik Romalılar döneminde "Ticinum" adı ile bilinen şehir 568-774 döneminde "Lombard Krallığı" başkentliği yapmış.
Avrupa'nın tarihi üniversitelerinden biri olan Pavia Üniversitesi bu şehirde yer alıyor.

University of Pavia

Piazza della Vittoria
Sağlı sollu mağazaların sıralandığı Strada Nuova…

Strada Nuova

6. gün; Menaggio

Tüm günü Laglio'dan yaklaşık yarım saat uzaklıktaki Menaggio’da geçiriyoruz.

Menaggio

Cafelerinde vakit geçirip, sahilde güneşli kareler yakalıyoruz.

7. gün; Milano

Son günü İtalya’nın en zengin şehirlerinden birine modanın kalbi Milano’ya ayırdık. Laglio’dan Milano’ya araçla yaklaşık 1 saatte ulaştık.

Şehrin beyaz gotik katedrali (Duomo di Milano) hayalet gibi duruyor kalabalık merkezde.

Duomo di Milano

Hemen çaprazında dünyanın en eski alışveriş merkezlerinden biri olan Galleria Vittorio Emanuele II yer alıyor.

Galleria Vittorio Emanuele II

Milano’ya çok planlı bir seyahat yapmadığımızdan, güzel bir restoran isteğimiz acıkan midelerimize yeniliyor ve meydandaki turistik restoranlardan birine oturuyoruz.

Como Gölünde dinlenen ve huzura alışan bünyemize buranın kalabalığı oldukça fazla geliyor, bir an önce Laglio’daki evimize dönmek istiyoruz.

Ve son akşam yemeğimizi ilk gün oturduğumuz La Locanda del Cantiere’de ertesi gün yola çıkmak üzere Como Gölüyle vedalaşarak yiyoruz.